Friday, June 22, 2012

buat cinta hati saya kerana Allah

assalamualaikum.

oh. hari ni dah 22 jun. eh. ada apa dengan hari ni ek hari ni hari lahir seorang sahabat saya. cinta hati saya. saya sayang dia sangat-sangat tau. Murshidah Mohd Razali. kecil molek orangnya. saya kenal dia di tempat pedalaman tu la. yang penuh dengan segala serangga. charlie. abbas. lalat. namakan je. kami semua dah lali. setahun dah duduk kat tempat tu. tapi saya sayang kolej tu sangat-sangat tau.

mengimbas kembali perkenalan kami dulu. entah macam mana ukhwah itu terbina. yang saya tahu saya dan dia memang rapat. eh. padahal kami bukan sebilik. tapi bilik kami bersebelahan. tapi uniknya, saya selalu pergi bilik dia pagi petang siang malam. tidur menempek kat tengah-tengah mushi dengan ifa. hehe.

bila kenal dengan dia. entah. macam ada aura yang menarik saya untuk lebih dekat dengan dia. hehe. tapi betul la. semakin hari, semakin sayang. semakin hari. semakin nak tahu dengan mendalam tentang islam. oh. dia ex-KISAS. pandai betul orangnya. dia cikgu biology saya.

hurm. dulu. waktu saya nak mula bertatih pakai tudung labuh sikit. tudung dia la yang saya kebas. insha-Allah. banyak ganjaran buat awak mushi. jazakillah mushi atas semuanya. ada masalah, dia lah tempat mengadu. dia lah tempat saya merengek. dia la tempat saya meluahkan. dia sabar je melayan saya. :)

dia sangat lincah. kami main bola tampar sama-sama. semangat juangnya untuk Islam tinggi melangit. Allah, bantu dia untuk terus perjuangkan dakwah ini,

Allah, banyak yang aku ingin pohon dari-Mu.
Allah. aku pohon. tolong lindungi dia tak kira dimana dia berada. sungguh, aku sayang dia. kurniakan rahmat-Mu yang terbentang luas itu untuknya. biarkan dia menjadi seorang muslimah sejati yang akan terus menyinarkan cahaya Islam kepada orang-orang di sekelilingnya. kuatkan dirinya. kuatkan imannya untuk menghadapi segala mehnah dunia ni. ya Allah, biarkan dia baik-baik sahaja dalam jagaan-Mu.

mushi. kite tahu awak punya potensi besar untuk terus berkembang maju dalam jalan yang awak pilih ni. moga awak terus kuat. eh. dan tolong bantu kite jugak. kite nak seiring dengan awak. sama-sama dalam jalan yang Allah redha ni. insha-Allah. mari bersahabat sampai ke syurga eh mushi. :)

selamat hari ulangtahun yang ke-19 buat cinta hati saya kerana Allah.
dr. mushi. uhibbuki fillah ila jannah. <3




12 comments:

Anonymous said...

sob3... hihi.. hidup dr morshi! eh, hidup murshidah!

Mardhatillah Seeker said...

anon- kenapa sedih2 ni. hehe. hidup mushi. :p

aliah amran said...

terbaik laaa..;)

Mardhatillah Seeker said...

haha. aliah ni. biasa-biasa jaaa. :p

aliah amran said...

heee..bila la aliah nak dpt satu post...hahaha..*gurau2*

Mardhatillah Seeker said...

haha. insha Allah aliah. nanti-nanti ada. :p

musheh said...

miraah, erk, yang lincah, pandai tu perli apa =='' HAHA.

jzkk habibati :)

Mardhatillah Seeker said...

musheh- mana ada perli. betul la. :p kenyataan. nasib baik tak bawa masuk part high pitch. haha

Inspector Saahab said...

subhanallah
sweet habis :)

Mardhatillah Seeker said...

inspector saahab- nilai ukhwah yang dihadiahkan oleh Allah itu lagi sweet.

eh. btw. syukran jazilan. Dia yang memberi ilham untuk jari terus menaip. hehe

Inspector Saahab said...

teruskan menulis :)
sebar bahagia
dan terus singgah ye :P

Mardhatillah Seeker said...

insha Allah insp. insp jugak. teruskan sebar bahagia di blog2 insp. moga Allah redha.

\