Wednesday, August 1, 2012

kekuatan itu

tersenyum. itu yang tengah saya lakukan. bila saya baca blog dia. saya senyum. hati melafazkan tahmid. kenapa ? kenapa ? kenapa ? sebab saya tahu semakin hari, dia semakin kuat. 

saya masih ingat lagi dulu. macam mana kami lalui detik itu. bukan dia seorang. tapi kami semua merasainya. bukan senang untuk dia terus melangkah. setiap hari ada mesej yang diterima. katakan dirinya tak kuat. katakan dirinya tak mampu. tapi hari ni. saya mempu tersenyum melihat diri dia. saya tahu bukan mudah untuk kekuatan itu dibina. bukan mudah untuk dia bangkit dari fasa kejatuhan dia. bukan senang. bukan mudah. semua itu memerlukan pengorbanan yang sangat besar.

tapi betul la. kadang-kadang Allah beri ujian untuk hamba-Nya supaya kita ni lebih dekat dengan Dia. dukacita itu mendekatkan diri dia dengan ya Rabb. kegagalan itu membuatkan dia lebih kuat menghadapi hari-hari mendatang. mungkin saya tak dapat lihat macam mana dia bangun. tapi saya tahu ujian itu telah mematangkan dirinya. 


buat kamu. percayalah bahawa. ujian ini merupakan tarbiah dari Dia. kadang-kadang kita tak nampak hikmah yang terselit. tapi kita percaya bahawa setiap yang berlaku, itu adalah yang terbaik kan. buat kamu. saya dan keluarga sentiasa doakan yang terbaik buat kamu di sana.

hah. ingat. Dia sentiasa ada untuk menjadi tempat kita bersandar dan memohon pertolongan.




sekarang. bibir mampu mengukir senyuman. kerana saya tahu setiap langkah yang dia mulakan kini adalah hasil daripada kekuatan yang telah sekian lama dibina. alhamdulillah :)

ya Allah, lindungi dan jagalah dirinya walau di mana dia berada. berikan dia secebis kekuatan untuk terus menghadapi ujian hidup ini. rahmatilah dirinya dan berikanlah yang terbaik untuk dirinya di dunia dan di akhirat.

No comments:

\